SPONSORER
Google Annoncering
Se yderligere her!

Fotoalbum

Sortering: Vej/gade:
TOTAL:   535      

<   1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    >  

Total visninger - alle billeder i databasen:   (440461) siden 10-03-2009
Foto fra familien Grejsens fotoalbum. Det er Johannes Grejsen yderst venstre, men hvem er nummer 2 og 3. Bredgade i Langå med posthuset i baggrunden. Kortet er stemplet i AARHUS til KØBENHAVN og derfor er det formodentlig købt af person som har været på gennemrejse. Udgivet første gang i 1895, med stjernestempel LAURBJERG
Grejsen i kortspil(1075)Parti fra Langaa(1189)LAURBJERG stempel(808)

Her har vi N. Pedersen og Hustru. Men hvad er den videre historie/tilknytning. Hagltårnet, som var at finde på bakken ovenfor stationen. De fleste fotos som er taget ud over Langå gennem tiden, stammer fra Hagltårnet i Langå Et af de mange postkort fra Bidstrup Gods. Billedet har før været vist på siden her, men dog i en anderledes udgivelse.
Dagligstue i Langå(1140)Hagltårnet i Langå(1171)Bidstrup Gods(938)

Postkort taget foran Hotellet. Kortet er formodentlig fra 1950erne, men ikke sikkert, da det ikke er postgået. Indkaldelse til Anker Nielsen som soldat ved Søværnet LAURBJERG ST. Dateret den 7.10.1945.<br>Brevet er tilsyneladende returneret Afsenderen er DOMMEREN i Rougsø og Nørhald m.fl. Herreder RANDERS. Brevet har aldrig været åbnet og derfor med intakt indhold. Postkort af Afholdsrestaurationen på hjørnet af Bredgade/Lohmannsgade sendt til Rekrut N:46 på Rekrutskolen i Randers. Stemplet er et Bureau stempel FREDERICIA - AALBORG altså stemplet i toget. Desværre er frimærket fjernet og vi har ingen tidsangivelse. Kortet er formodentlig fra omkring 1910
Bredgade Langå(1103)Indkaldelse til Soldat(941)Bredgade Langå(987)

Afsendt den 12.2.1915 fra LAURBJERG til BRÆDSTRUP (stemplet samme dag på bagsiden) Frimærkerne er med Christian X Hadsten taget fra syd mod nord. Bygningen i midten er Hadsten Højskole og til vestre ses Hadsten Mejeri(Ved skorstenen) Kortet har aldrig været sendt og derfor der ingen hjælp til nærmere tidsangivelse. De gamle spor gennem Laurbjerg by, ca. 1,2 km, skulle opgraderes med nye skinner/betonsveller i weekenden 16 -18 juni 2012.<br>Bane Danmark, sikkerhedsfolk, og det tyske jernbaneselskab selskab H. F. Wiebe, var mødt talstærkt op.<br>Arbejdet var mest omfattende om natten og afledte en del støj. specielt når togene startede trak lokomotivføreren i hornet, for at advare banearbejderne.
Brev fra Laurbjerg(902)Hadsten / Lilleådalen(816)Nye jernbanespor(885)

Det store forsynings og arbejdstog ved Bidstup overskæringen. Kombiarbjedsredskab ved Bidstrup overslæringen. Det lange forsyningstog holdt lørdag formiddag parkeret inde fra Bidstrup jernbaneoverskæringen, og et pænt stykke mod Hadsten siden. Billedet er taget fra Bidstruo gods.
Nye jernbanespor(926)Nye jernbanespor(849)Nye jernbanespor(860)

Arbjedstoget her fejer de nylagte granitskærver væk fra svællerne og skubber dem ud til siden. Larmer til tider voldsomt. Arbejdstoget har indbygget vibrator som gør, at de nye skinner/sveller kommer til at ligge jævnt. Et fantastisk høstbillede fra Bidstrup anno 1932 
TAK at disse billeder endelig dukkede op, de vidner om en svunden tid, hvor kampen om det daglige brød var hård.
Nye jernbanespor(903)Nye jernbanespor(952)Bidstrup 1932(1052)

Nu gik dagene med at køre roer sammen og pløje en stor del af efteråret. Den mark, hvor der havde været roer i det år, var den længste af markerne. Når vi havde kørt 11 omgange, havde vi pløjet 1 tdr. land, og det var en dags arbejde for en mand med 2 heste. Det vil sige, når vi havde kørt ca. 6 omgange hver halve dag, så kunne vi ikke nå mere. Traktor med selvbinder. Billedet er brugt i artiklen med fars interwiev. Så bliver der arbejdet hårdt.
Bidstrup 1932(998)Bidstrup 1932(958)Bidstrup 1932(981)

På trappen ved Bidstrup.
Geert F. H. de Lichtenberg Bidstrup Gods har skrevet flg. Til mig. : Tak igen for fantastisk nyt om noget meget gammelt. Skønne billeder du beriger nutiden med og meget interessante. De er endda nyttige til helt 
konkret brug, idet jeg nu kan dokumentere, at den nordlige længe i staldgården blev brugt til karlenes beboelse – det er vigtigt i en byggesag vi har i gang for tiden. 
Daværende godsejer var jo min farfar og navnefælle, som jeg desværre aldrighar kendt, idet han døde 10 år før jeg blev født. Historie og fotos siger jo ganske 
meget om ham – og mellem linierne meget venligt.
Geert F. H. de Lichtenberg Bidstrup Gods har skrevet flg. Til mig. : Tak igen for fantastisk nyt om noget meget gammelt. Skønne billeder du beriger nutiden med og meget interessante. De er endda nyttige til helt 
konkret brug, idet jeg nu kan dokumentere, at den nordlige længe i staldgården blev brugt til karlenes beboelse – det er vigtigt i en byggesag vi har i gang for tiden. 
Daværende godsejer var jo min farfar og navnefælle, som jeg desværre aldrighar kendt, idet han døde 10 år før jeg blev født. Historie og fotos siger jo ganske 
meget om ham – og mellem linierne meget venligt. Så er kornet snart i hus. Såmaskine, billedet er brugt i artiklen med fars erindringer.
Bidstrup 1932(1106)Bidstrup 1932(987)Bidstrup 1932(919)

Køer på marken - men hvor? Er de ikke smukke og bagrunden fantastisk. Godt billede med så mange år på bagen. Hestene på arbejde sammen med folkeholdet.
Bidstrup 1932(961)Bidstrup 1932(975)Bidstrup 1932(924)

Citat min far: På gården var et stort folkehold. Vi var 10 elever, 4 karle, 5 husmænd, 1 smed, 1 murer, 1 snedker, 1 traktorfører, 1 chauffør til at køre med godsejeren og lastbilen, vi havde på gården. 1staldkarl, 1 svinepasser, 1 gartner samt 2 gartnerelever. Der var jo en stor have og park til gården. I kostalden var der 1 fodermester, 2 røgtere og 3 malkekoner. Derforuden 1 skytte. Foreningen Sort fremmøde på Lilleåskolen ved ferniseringen af de 3 kunstværker udført af eleverne.
Bidstrup 1932(1004)Kunstprojekt Laurbjerg(703)Kunstprojekt Laurbjerg(697)

<   1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    >